Svälj



Jag tar ett djupt andetag och fortsätter att andas genom näsan medans jag suger på bananen. Det känns skönt och jag känner inte längre att jag håller på att kvävas av det jag har i munnen. Kräkreflexen har dämpats lite, men den finns kvar. Jag leker med saliven och gör bananen riktigt blöt så att den glider bra..
Jag har svårt att slappna av..


Tittar på datorskärmen och ser återigen Heather suga kuk...hon stoppar in den i munnen och suger med djupa drag, låter saliven rinna efter kukskaftet, och sväljer.. utan problem.


Jag tänker på tips jag läst när det gäller att få den långt ner i halsen.. Man ska svälja när kuken är så långt inne i munnen att jag känner att det kittlar i svalget och kräkreflexen är nära - Svälja gång på gång.
Detta ska sätta kräkreflexen ur spel och ge mig möjligheten att låta kuken fortsätta förbi svalget..
Jag testar att svälja och återigen svälja, men det går inte att andas samtidigt så jag behöver ta flera djupa andetag mellan min  försök..
_
Läste även att om man vill svälja djupt ska man gnida in kuken med glidmedel. Det ska ge bra glid i svalget...Och när man sväljer djupt ger glidmedlet en porrig, halkig känsla som gör att det "kittlar" mindre i svalget.. Detta ska definitivt testas..  det kan aldrig skada att ha glidmedlet klart på kuken..
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar